söndag 16 september 2012

Studierna börjar!

Jag är med på kursen för att utmana mig själv när det gäller sociala medier! Jag är lektor på Arcada och hoppas kunna utveckla mina pedagogiska verktyg genom att delta i denna kurs. I undervisningen använder vi lärplattformen itslearning och i höst har jag infört blogg i en av kurserna annars har jag inte i undervisningssammanhang använt mig av sociala medier. Som person är jag den som hellre är ute i naturen än sitter framför datorn på min fritid!

Jag ser framemot att träffas på tisdagen!

2 kommentarer:

  1. Välkommen, Nice!

    "Som person är jag den som hellre är ute i naturen än sitter framför datorn på min fritid!"

    Som jag ser det, ger kombinationen mobila verktyg och some fina möjligheter att kombinera utelivet och undervisning. Jag använder själv iPhone, men alla moderna mobiltelefoner har samma egenskaper. Här är en videoinspelning, som jag gjorde inför förra årets lärarstudier. Jag går också ofta på promenad och spelar in mina instruktioner eller feedback på uppgifter och laddar upp dom till podcast. Vad jag vill säga är, att med nya verktyg kan man verkligen slippa sitta framför datorn när man handleder, och jag hoppas, att du hittar verktyg, som passar din stil!

    Några tekniska tips
    Om du tittar genom mina instruktioner, hittar du, hur man filar inställningarna så, att samarbete i bloggen är lättare. Jag rekommenderar, att du klistrar till marginalen tre gadgets: Bloggintresserade (så att jag och dina gruppmedlemmar kan prenumerera din blogg till vår läslista), Min blogglista (ditt du samlar de blogg du följer själv, t.ex. vår kursblogg) och Etiketter (när du börjar använda etiketter i dina inlägg, kommer det att bli lätt att filtrera inlägg enligt etiketten, om du har denna gadget). Kolla också, att du har min gmail adress i Inställningar>Mobil och e-post>Skicka inlägg med e-post till. Då får jag dina inlägg till min epost, och kan komma på besök och kommentera med det samma. För att göra det lättare att kommentera, rekommenderar jag också, att du tar av ordverifikationen (Inställningar>Kommentarer och inlägg). Dom är så krångliga, att det tar mig ofta flera försök innan jag klarar dom :) Naturligtvis, om du börjar få en massa späm, så måste du ha ordverifikationen på. Men först är det bra och se om det är nödvändigt.

    En sak till
    Jag är nyfiken, vilka ämnen undervisar du?

    - Irmeli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undervisar på avdelningen för Hälsa och välfärd, främst undervisar jag i utbildningsprogrammet i ergoterapi, men jag deltar även i undervisning i socionom- och fysioterapiprogrammen. Jag undervisar i bl.a. ämnen som psykologi och pedagogik, habilitering för barn och unga, jag handleder examensarbeten och fungerar som lärartutor för up i ergoterapi.

      Jag ska försöka åtgärda det du bett mig göra,
      mvh Denice

      Radera